|
REC3653106 |
Gamificació a ESO |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Secundària Obligatòria |
|
|
|
1/5/2024 - 24/5/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació Aprenonline
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
65AO Gamificació a ESO
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/05/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
55
|
| |
Descripció i Metodologia: |
En aquest curs es planteja com introduir el joc com a eina d'aprenentatge, de cohesió, de millora, en el procés d'aprenentatge.
La formació és a distància i asincrònica.
Metodologia: El curs es fa dins una plataforma Moodle. El curs està dividit en 5 temes. En el primer tema hi ha jocs de coneixença, seguretat, etc. La persona participant ha de llegir i interioritzar la part on s’exposen els fonaments teòrics, després té 4 activitats a realitzar, des de donar la pròpia opinió i justificar-la, fins a crear algun joc per secundària.
En el segon tema es proposen jocs per matèries, el participant ha d’aprendre a convertir alguna activitat curricular en lúdic, entre altres tasques.
En el 3r tema es treballen jocs de rol, molt útils per treballar a secundària, després de la part teòrica, dividida en 5 temes, ha de fer 5 tasques, des de veure quins jocs són de rol, i quins no, preparar alguna dramatització...
En el 4t tema, es recomanen jocs de solidaritat i pacifisme, el participant ha de procurar dur a terme- algun joc i proposar alternatives.
I finalment, en el darrer tema, ha de crear un projecte de gamificació, una unitat didàctica.
Trobareu més informació a:
https://aprenonline.org/cursos/065-gamificacio-a-eso/
|
| |
Objectius |
Objectiu principal:
Convertir en jocs diferents conceptes curriculars
Objectius específics:
Organitzar jocs de coneixença
Organitzar jocs curriculars
Organitzar jocs de lògica
Organitzar jocs de rol
Organitzar jocs de taula
Organitzar jocs a l’aire lliure
Organitzar jocs per la no violència
|
| |
Continguts |
Tema 1: Jocs cooperatius:
Jocs de presentació
Jocs de coneixença
Jocs d’afirmació
Jocs de confiança
Jocs per la resolució de conflictes
Tema 2: Jocs de lògica
Jocs de lògica matemàtica
Jocs de lògica de llengua
Jocs de lògica de ciències naturals
Jos de lògica de ciències socials
Tema 3: Jocs de rol
Dramatització
La classe dividida
El restaurant del món
Jocs de taula
Tema 4: Activitats per la cooperació i confiança amb el grup.
Ningú entra
Jo hi confio
Aterratge
Passem el riu
Tema 5: Jocs a l’aire lliure i projecte
L’estrella guarra
La petanca amb persones.
Projecte
|
| |
Formador/a |
Adrià Blanco Toboso
|
| |
Avaluació |
En cada tema hi ha proposades unes activitats per a fer amb l’alumnat propi del docent.
ES presenten diferents jocs de diferents tipus; de presentació, coneixença, confiança, cooperatius, digitals, curriculars, de rol, de pacificisme...
El que es demana són:
- Imatges del desenvolupament del joc.
- Valoracions pròpies de cada joc.
- Explicacions de com presentar un joc.
- Adaptacions dels jocs al seu entorn i necessitats.
Cal superar cada una de les taques. Si una tasca no se supera, la persona formadora proposa com millorar el resultat, i el participant la repetirà.
Les tasques d’aprofitament i que ens serviran per avaluar el curs i determinar si un participant ha superat o no el curs seran:
Activitats on es podrà escriure en línia.
Elaboració d’arxius, en PDF.
Fotografies i/o captures de pantalla realitzades i penjades
Possibles vídeos penjats en internet i a la tasca s’hi escriurà l’enllaç.
Compartició d’elements efectuats amb la persona formadora.
En cap cas, l’avaluació serà quantitativa, sempre qualitativa.
|
| |
Requisits de certificació |
Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari:
Haver presentat el 100% de les activitats proposades amb un nivell satisfactori
Haver contestat l'enquesta de valoració final.
|
| |
E-mail |
info@aprenonline.org
|
| |
|
|
|